Juunikuu alguses kogunesid Rail Baltica Eesti ärivõrgustiku liikmed Tallinnas Ülemiste ärilinnakus iga-aastasele üldkoosolekule. Lisaks tavapärasele aastaaruande kinnitamisele oli see hea võimalus tutvuda värskeimate RB-arengute ja liikmete uudistega.

Koosolekut võõrustas Mainor Ülemiste, mille juhatuse esimees Sten Pärnits tutvustas ärilinnaku senist kiiret arengut ja ambitsioonikaid tulevikuplaane. Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets andis ülevaate projekti uuendatudtasuvusanalüüsist ja selle peamistest järeldustest.

Uuringu kohaselt prognoositakse Rail Baltica I etapi valmimisel aastaseks reisijate arvuks ligikaudu 2,8 miljonit – sarnane tänase Tallinn–Tartu rongiliini kasutajate arvule. Kogu Rail Baltica trassi ulatuses on aastase kaubaveomahu prognoos hinnanguliselt 9 miljonit tonni, millest Eesti osa võiks olla 3–4 miljonit tonni. See maht saab rajanema suuresti Muuga terminalile – ainsale meresadamas asuvale kaubajaamale kogu RB trassi ulatuses.

Tasuvusanalüüs näitab, et uude raudteesse tehtud investeeringud tasuvad end sotsiaalmajanduslikku kasu arvestades ära ligikaudu 16 aastaga. Suurimad positiivsed mõjud reisijateveos tulenevad eelkõige ajasäästust ja liiklusohutuse paranemisest.

Koosolekul jagati ka eelinfot oktoobriks kavandatud ärivõrgustiku õppereisi kohta Poolasse.